Pomoc a podpora

Rýchle odkazy:

Zavolaj nám
Pošli nám e-mail

Rýchle odkazy:

Najčastejšie otázky

+ -

Kde nájdem rozmery produktov - Veľkostnú tabuľku

Pri každom produkte nájdete veľkostnú tabuľku s rozmerom pre konkrétny produkt.

Na mobilnej verzii stránky si veľkostnú tabuľku zobrazíte nasledovne:
1. Klik na "vyber veľkosť"
- nachádza sa nad tlačidlom "Vložiť do košíka"
2. Klik na "veľkostná tabuľka"




Na PC verzii stránky si veľkostnú tabuľku zobrazíte nasledovne:
1. Klik na "veľkostná tabuľka"
- nachádza sa nad výberom veľkostí v pravej časti stránky



+ -

Ako dlho trvá dodanie tovaru?

Objednávka, ktorá bude vytvorená do 14:00 v pracovné dni, bude expedovaná v ten istý deň. 

V prípade zvolenia doručenia kuriérskou spoločnosťou GLS, bude objednávka doručovaná už na druhý deň od vytvorenia objednávky. 

V prípade Zásielkovne/Packety bude doručovaná na pobočku do 2 pracovných dní.

Ak si zvolíte osobný odber v Lužiankach, objednávku vám vieme nachystať do 1 hodiny od jej vytvorenia, v pracovných dňoch od 9.00 do 16.00

+ -

Koľko stojí doručenie v rámci Slovenska?

Kuriér GLS - štandardný poplatok za doručenie je 3.99€. 

Zásielkovňa/Packeta - poplatok za doručenie na odberné miesto je 3.20€.

ParcelShop GLS - poplatok za doručenie na odberné miesto je 2.50€.

+ -

Môžem tovar reklamovať?

Na každý tovar sa vzťahuje záruka 24 mesiacov. Počas tejto doby nám môžete tovar kedykoľvek zaslať alebo priniesť priamo k nám na pobočku na reklamáciu. 

+ -

Máte aj kamennú predajňu?

Áno, máme SHOWROOM kde si naše kúsky môžete vyskúšať pozrieť a kúpiť. Nachádza sa V Lužiankach pri Nitre.
Navštíviť ho môžete v pracovné dni od 9:00 do 16:00.

Pre návštevu showroomu je nutné si vopred vytvoriť objednávku cez eshop s výberom dodania "vyskúšať v showroome"

+ -

Doručujete aj do iných krajín?

Tovar doručujeme do všetkých krajín Európskej únie. Ak sa vaša krajina nenachádza vo výbere krajín, prosím, kontaktujte nás.

+ -

Môžem tovar vrátiť priamo u vás na pobočke?

Tovar je možné prísť osobne vrátiť aj k nám na pobočku do Lužiankok (Nitra) počas pracovných dní od 9:30 do 16:00.

+ -

Nepodarilo sa mi zaplatiť objednávku. Čo mám robiť?

Niekedy nastane chyba v systéme a platba sa nepodarí dokončiť. V tom prípade, nás kontaktujte na info@glash.sk a pošleme Vám na vašu e-mailovú adresu nový token na úhradu vašej objednávky. 

+ -

Stále mi nebola doručená objednávka. Čo mám robiť?

Ak vaša objednávka nebola doručená v deň, kedy mala byť doručovaná, pozrite si svoju e-mailovú schránku, či sme vám neposlali e-mail ohľadom vašej objednávky, poprípade email od prepravcu, v ktorom nájdete sledovacie číslo balíka.
Ak má váš balík už prepravca, prosím kontaktujte priamo prepravcu na infolinke. Ak balík ešte nebol predaný prepravcovi a nenašli ste si od nás email, pripravte si číslo objednávky a kontaktujte nás na info@glash.sk alebo telefonicky na +421908556125.

Vždy si môžete kedykoľvek skontrolovať stav objednávky v Objednávkach v sekcii Môj účet

Počas výpredajov, sviatkov a akcií sa môže doba doručenia oneskoriť.

+ -

Kde sa nachádza moja objednávka?

Ak bola objednávka už odovzdaná prepravcovi, môžete sledovať sledovať jej stav na stránkach dopravcu, kde zadáte číslo balíka, ktoré vám prišlo do emailu od konkrétneho dopravcu.

GLS
 - sledovanie balíka
Packeta - sledovanie balíka

+ -

V objednávke neboli všetky objednané produkty. Čo mám robiť?

Pozrite si e-mailovú schránku, či sme Vám neposlali e-mail, že niektorý z produktov je nedostupný. V tomto prípade vám vrátime rovnakú čiastku, ktorú ste zaplatili za neodoslaný produkt.

Ak ste žiaden e-mail nedostali, kontaktujte Zákaznícky servis a my vám odpíšeme hneď, ako to bude možné. 

+ -

V balíku sú iné produkty, ako v objednávke. Čo mám robiť?

Tento prípad, vzhľadom na dvojitú kontrolu je veľmi ojedinelý. Ak sa ale náhodou stane, že v balíku sa omylom ocitol iný tovar, prosím obratom kontaktujte náš zákaznícky servis na info@glash.sk a my vyriešime túto vec v čo najkratšom čase k vašej spokojnosti.

+ -

Koľko mám času na vrátenie tovaru?

Tovar zakúpený na našej stránke glash.sk je možné vrátiť do 14 dní od jeho doručenia, nenosený a nepoškodený. Tovar zakúpený v Showrrome nie je možné vrátiť.

+ -

Kedy mi budú vrátené peniaze za vrátenú objednávku?

Peniaze za vrátenú zásielku budú na váš účet odoslané do 30 dní od prijatia tovaru.

+ -

Môžem si uložiť produkty, ktoré sa mi páčia?

WISHLIST 

Pridajte produkty, ktoré sa vám páčia do Wishlistu, aby ste sa s k ním vedeli bez opätovného hľadania dostať a následne ich len pridať do košíka a zaplatiť. Prihláste sa alebo zaregistrujte do Môjho účtu, aby ste sa k Wishlistu vedeli dostať z akéhokoľvek zariadenia. 

Ako nakupovať

Všetky produkty na našej webovej stránke www.glash.sk sú určené pre ženy. Keďže na webe nájdete široký výber produktov, odporúčame využívať filtre, ktoré nájdete pri každej kategórii produktov. V hlavnej kategórii oblečenie, v samostatných menších kategóriách aj v podkategóriách si viete vďaka filtrom na veľkosť, farbu či strih pretriediť produkty a jednoduchšie a rýchlejšie si vybrať produkty, ktoré sa vám páčia. Môžete používať aj spôsob zoradenia produktov, kde si viete zoradiť produkty podľa ceny, podľa obľúbenosti alebo podľa noviniek. 

Ak poznáte názov alebo kód produktu, ktorý si chcete zakúpiť, môžete použiť lupu na vyhľadávanie, ktorú nájdete vo vrchnej časti webu. Produkt si tak veľmi rýchlo vyhľadáte. 

Keď už ste si vybrali produkty, stačí si len zvoliť veľkosť a produkt presunúť do košíku. Akonáhle máte všetky produkty v košíku, kliknite len na "Pokračovať do pokladne". Nečakajte s plným košíkom príliš dlho. Produkty nie sú rezervované, a tak sa môže stať, že sa produkt vypredá aj napriek tomu, že ho máte v košíku. 

Následne sa vám objaví možnosť prihlásiť sa do svojho účtu alebo sa jednoducho v priebehu niekoľkých sekúnd zaregistrovať. 

Vyberte si spôsob doručovania vašej objednávky a spôsob platby. 

Vyplňte fakturačnú adresu. Táto adresa bude aj adresou, na ktorú vám bude objednávka doručovaná. Ak si želáte uviesť inú dodaciu adresu ako je fakturačná, kliknite na "Dodacia adresa je iná ako fakturačná" a vyplňte potrebné políčka. 

Skontrolujte si všetky dôležité údaje (meno, dodacia adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo). Následne len kliknite na Dokončiť objednávku. V prípade, že ste si zvolili ApplePay, potvrďte platbu na pomocou FaceID. Ak ste si zvolili platbu cez GoPay, ako ďalší krok vám vybehne token, kam vypíšete svoje údaje z platobnej karty a hotovo! Je zaplatené. Ak ste si zvolili platbu prostredníctvom Internetbanking-GoPay, ako ďalší krok vám vybehne token vašej banky, kam vypíšete svoje údaje z platobnej karty a hotovo! V prípade platby na dobierku zaplatíte za objednávku v momente, kedy vám bude odovzdaná vaša objednávka. 

Na to, aby ste si vytvorili objednávku na e-shope glash.sk, nemusíte byť registrovaný. Registráciou však urýchlite aj proces platenia, nakoľko si môžete uložiť detaily platobnej karty, ktoré budú pri ďalšej objednávke vyplnené automaticky. 

Skontrolujte si e-mailovú schránku, kam sme vám poslali potvrdenie o vytvorení objednávky. Ak máte akékoľvek otázky, kontaktujte nás!  

Reklamácia

  • Zákazník je povinný predložiť reklamovaný tovar vyčistený, zbavený všetkých nečistôt a hygienicky nezávadný.
  1. Očistený reklamovaný tovar zabaľte tak, aby pri preprave nedošlo k jeho ďalšiemu poškodeniu. Pri topánkach  je najvhodnejšia krabica (nemusí to byť pôvodná krabica, v ktorej vám bol tovar doručený). 
  2. Môj účet v sekcii Moje objednávky kliknete na objednávku, v ktorej sa nachádza produkt, ktorý chcete reklamovať. Následne si pod číslom objednávky zvolíte možnosť Reklamácia. V prípade, že u nás nemáte vytvorený účet, pokračujte cez nasledovný link: glash.sk/reklamacie-formular


  3. Následne máte možnosť vybrať si, akým spôsobom k nám balíček bude doručený. Môžete si vybrať využitie vlastnej dopravy, zaniesť balíček do Zásielkovne alebo vám balíček môže vyzdvihnúť aj kuriér. Jednotlivé ceny služieb sa líšia. 
  4. Vyberte si z objednávky produkt, ktorý chcete reklamovať a v krátkosti napíšte, prečo ste sa rozhodli produkt reklamovať. Môžete priložiť aj fotografie, na ktorých poukážete na vadu produktu. 
  5. Môžete si vybrať, ako chcete problém vyriešiť. Na výber máte vrátenie peňazí, opravu produktu alebo výmenu za ten istý produkt.
     
  6. Posledným krokom je samotný proces zaplatenia za spôsob dopravy  (v prípade výmeny za ten istý produkt alebo opravy produktu). Ak ste si vybrali vrátenie peňazí, vyberte si, či chcete peniaze vrátiť na váš bankový účet alebo dostanete peniaze ako kredit na našom e-shope. Ak bude vaša reklamácia oprávnená, do 30 dní od prijatia tovaru, dostanete vrátenú sumu spôsobom, ktorý ste si vybrali. 
  7. Lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť dňom oznámenia/prijatia reklamácie. Máme 30 dní na vybavenie reklamácie (prípadne po dohode s vami môže byť lehota dlhšia). O všetkých podstatných aspektoch reklamácie, akými je napr. zaslanie distribútorovi na posúdenie či vybavenie reklamácie, budete informovaný prostredníctvom e-mailu alebo telefonicky.

DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE

  • Tovar neposielajte na dobierku ani ako balík na poštu - nebude prevzatý.
  • Balíček posielajte ako balík NA ADRESU. 
  • Odporúčame tovar zaslať doporučene a poistiť.

Objednávky

+ -

Ako dlho trvá dodanie tovaru?

Objednávka, ktorá bude vytvorená do 14:00 v pracovné dni, bude expedovaná v ten istý deň. 

V prípade zvolenia doručenia kuriérskou spoločnosťou GLS, bude objednávka doručovaná už na druhý deň od vytvorenia objednávky. 

V prípade Zásielkovne/Packety bude doručovaná na pobočku do 2 pracovných dní.

Ak si zvolíte osobný odber v Lužiankach, objednávku vám vieme nachystať do 1 hodiny od jej vytvorenia, v pracovných dňoch od 9.00 do 16.00

+ -

Koľko stojí doručenie v rámci Slovenska?

Kuriér GLS - štandardný poplatok za doručenie je 3.99€. 

Zásielkovňa/Packeta - poplatok za doručenie na odberné miesto je 3.20€.

ParcelShop GLS - poplatok za doručenie na odberné miesto je 2.50€.

+ -

Nepodarilo sa mi zaplatiť objednávku. Čo mám robiť?

Niekedy nastane chyba v systéme a platba sa nepodarí dokončiť. V tom prípade, nás kontaktujte na info@glash.sk a pošleme Vám na vašu e-mailovú adresu nový token na úhradu vašej objednávky. 

Doručenie tovaru


+ -

Doba doručenia a poplatky

spôsob

poplatok

čas

Vyzdvihnutie na pobočke - Lužianky

Zadarmo

1 hodina
(od 9:00 do 16:00)

Vyzdvihnutie v Zásielkovni

3.20 €

1-3 pracovné dni

Doručenie kuriérom GLS

3.99 €

1-2 pracovné dni

Vyzdvihnutie v ParcelShope GLS2.50 €1-3 pracovné dni

+ -

Sledovanie objednávky

Každú zmenu stavu objednávky môžete sledovať v sekcii Objednávky v Mojom účte

Ak bola objednávka už odovzdaná prepravcovi, môžete sledovať sledovať jej stav na stránkach dopravcu, kde zadáte číslo balíka, ktoré vám prišlo do emailu od konkrétneho dopravcu.
GLS
- sledovanie balíka
Packeta - sledovanie balíka

O každej zmene stavu objednávky, vám pošleme email. Ak email neprišiel, prosím skontrolujte si SPAM.
Ak ste od nás nedostali ani email o potvrdení objednávky, pravdepodobne ste v emaily spravili preklep. V tom prípade nás prosím kontaktujte.

+ -

Doručujete aj do iných krajín?

Tovar doručujeme do všetkých krajín Európskej únie. Ak sa vaša krajina nenachádza vo výbere krajín, prosím, kontaktujte nás.

+ -

Stále mi nebola doručená objednávka. Čo mám robiť?

Ak vaša objednávka nebola doručená v deň, kedy mala byť doručovaná, pozrite si svoju e-mailovú schránku, či sme vám neposlali e-mail ohľadom vašej objednávky, poprípade email od prepravcu, v ktorom nájdete sledovacie číslo balíka.
Ak má váš balík už prepravca, prosím kontaktujte priamo prepravcu na infolinke. Ak balík ešte nebol predaný prepravcovi a nenašli ste si od nás email, pripravte si číslo objednávky a kontaktujte nás na info@glash.sk alebo telefonicky na +421908556125.

Vždy si môžete kedykoľvek skontrolovať stav objednávky v Objednávkach v sekcii Môj účet

Počas výpredajov, sviatkov a akcií sa môže doba doručenia oneskoriť.

+ -

Kde sa nachádza moja objednávka?

Ak bola objednávka už odovzdaná prepravcovi, môžete sledovať sledovať jej stav na stránkach dopravcu, kde zadáte číslo balíka, ktoré vám prišlo do emailu od konkrétneho dopravcu.

GLS
 - sledovanie balíka
Packeta - sledovanie balíka

+ -

V balíku sú iné produkty, ako v objednávke. Čo mám robiť?

Tento prípad, vzhľadom na dvojitú kontrolu je veľmi ojedinelý. Ak sa ale náhodou stane, že v balíku sa omylom ocitol iný tovar, prosím obratom kontaktujte náš zákaznícky servis na info@glash.sk a my vyriešime túto vec v čo najkratšom čase k vašej spokojnosti.

+ -

V objednávke neboli všetky objednané produkty. Čo mám robiť?

Pozrite si e-mailovú schránku, či sme Vám neposlali e-mail, že niektorý z produktov je nedostupný. V tomto prípade vám vrátime rovnakú čiastku, ktorú ste zaplatili za neodoslaný produkt.

Ak ste žiaden e-mail nedostali, kontaktujte Zákaznícky servis a my vám odpíšeme hneď, ako to bude možné. 

Vrátenie a výmena tovaru

+ -

Proces výmeny tovaru

Ak vám nesadla veľkosť alebo sa vám produkt nepáči, môžete požiadať o výmenu tovaru. Je to jednoduché! V Mojom účte v sekcii Moje objednávky v sekcii Vybavené objednávky si vyberiete objednávku, z ktorej tovar chcete vymeniť a následne máte možnosť vybrať si výmenu tovaru. Následne máte možnosť vybrať si zo všetkých produktov, ktoré sú dostupné na našom e-shope, poprípade si vybrať farebný variant alebo veľkosť toho istého produktu, ktorý chcete vymeniť. 

Ak je výmena v rovnakej cenovej hladine, platíte len za doručenie. Ak sa výsledná cena líši, postup je nasledovný. 

Ak je výsledná suma nižšia ako pôvodná, od cenového rozdielu sa odpočítajú náklady na poštovné a cenový rozdiel vám môže byť pripísaný ako kredit na našom e-shope alebo vám bude odoslaný priamo na váš bankový účet. 

Ak je výsledná suma vyššia ako pôvodná, cenový rozdiel môžete zaplatiť hneď niekoľkými spôsobmi. Zvoliť si môžete platbu cez platobnú bránu GoPay, Internetbanking alebo platbou na dobierku pri preberaní zásielky. 

 

Následne si vytlačíte online formulár, ktorý vám vygenerujeme po úspešnom vyplnení online formulára a na konci vám bude ponúknutý na stiahnutie. Vytlačený formulár vložíte do balíka, aby sme zásielku vedeli identifikovať. Následne nám zašlete tovar na adresu.

DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE

  • Tovar neposielajte na dobierku ani ako balík na poštu - nebude prevzatý.
  • Balíček posielajte ako balík NA ADRESU.
  • Odporúčame tovar zaslať doporučene a balíček poistiť.
+ -

Proces vrátenia tovaru

V Objednávkach v sekcii Môj účet v sekcii Vybavené objednávky si vyberiete objednávku, z ktorej tovar chcete vrátiť a následne máte možnosť vybrať si vrátenie tovaru. Následne máte možnosť vybrať si, akým spôsobom k nám balíček bude doručený.

Ak nemáte u nás vytvorený účet, postup je podobný. V sekcii Výmena a vrátenie vyplníte e-mailovú adresu, ktorú ste zadávali pri vytvorení svojej objednávky a číslo objednávky, ktoré nájdete v e-maile o potvrdení objednávky. 

Tovar môžete vrátiť do 14 dní ak je:
- NENOSEŃY
- NEMÁ žiadne pachové stopy, či už od parfému, potu alebo aviváže
- MÁ vísačku
- NIE JE nijak upravovaný

V prípade že tovar nespĺňa tieto podmienky, bude vám vrátený nazad.

Tovar zakúpený v Showroome nie je možné vrátiť.

 
Následne si vyberiete z objednávky produkty, ktoré chcete vrátiť a zvolíte dôvod, prečo chcete daný produkt vrátiť. V ďalšom kroku si zvolíte, či chcete produkt vymeniť za iný produkt alebo chcete vrátiť peniaze.

V prípade, že ste sa rozhodli pre vrátenie peňazí, v nasledujúcom kroku si zvolíte, či chcete sumu vrátiť ako kredit na našom e-shope alebo chcete peniaze vrátiť priamo na váš bankový účet

Ak si zvolíte prevod na bankový účet, do kolónky vyplníte číslo bankového účtu. Dajte si pozor, aby ste číslo svojho bankového účtu napísali správne!  Peniaze vám budú vrátené do 30 dní od prijatia tovaru. 

 

DÔLEŽITÉ UPOZORNENIE

  • Tovar neposielajte na dobierku ani ako balík na poštu - nebude prevzatý.
  • Balíček posielajte ako balík NA ADRESU.
  • Odporúčame balík zaslať doporučene a balíček poistiť.

Darčekové poukážky

Nekupujte to, čo neviete či sa jej to bude páčiť! Prekvapte darčekovou poukážkou* na nákup v našom e-shope glash.sk

Môžete si vybrať hodnotu darčekového poukazu, a to: 25€, 30 €, 45€, 90€.

Poukážku vám do 24h od objednania pošleme v elektronickej forme do emailu.

*Darčekovú poukážku je možné uplatniť len na stránke glash.sk a je možné uplatniť si len jednu darčekovú poukážku na jednu objednávku. 

Staraj sa o svoje oblečenie

+ -

10 tipov ako sa starať o oblečenie

  • Biele a bledé oblečenie perte oddelene od tmavého a farebného oblečenia. 
  • Prírodné látky ako vlna, ľan a satén sa pri vysokých teplotách počas prania zmenšujú a pri zvislom sušení strácajú svoj tvar. Umelé a syntetické látky by sa mali prať v teplej vode a žehliť sa prevrátené pri nízkych teplotách. Denim by sa mal vždy prať prevrátený na max. 40ºC. 
  • Nepreplňte práčku. Pri nadmernom naplnení práčky sa nemusí oblečenie dobre vyprať. 
  • Odporúčame používať prírodné pracie prostriedky, pretože obsahujú menej bieliacich zložiek. 
  • Oblečenie perte prevrátené, najlepšie s tekutým pracím prostriedkom. Nie práškovým alebo tuhým pracím prostriedkom. 
  • Prací prášok a aviváž používajte s mierou. Ak použijete príliš veľa, na oblečení sa môžu objaviť škvrny.
  • Vyhnite sa používaniu sušičiek. Látky sa stanú priehľadnejšími a oblečenie bude vyzerať na pohľad opotrebované. 
  • Vysoké teploty ničia oblečenie. 
  • Keď sušíte bielizeň vonku, vyhnite sa priamemu slnku. 
  • Keď žehlíte oblečenie, vždy začnite nižšou teplotou. 
+ -

Chemické látky

Chemické látky sú vyrábané v chemických závodoch. Ak sa pri výrobe používajú suroviny nachádzajúce sa v prírode, vyrobené vlákna sa nazývajú umelé. Ak sú vlákna vyrábané zo zlúčenín na báze oleja, nazávajú sa syntetické. 

Viskóza 

Viskóza alebo viskózový hodváb je makká tkanina, ktorá má podobné vlastnosti ako bavlna a má podobný vzhľad ako vlna alebo hodváb. Ľahko sa skladá a je veľmi savý. Má tendenciu sa praním zmenšovať. 

Acetát

Acetát je mäkké a ľahké umelé vlákno podobného vzhľadu ako hodváb. Nezmršťuje sa a nevybledne. Bežne sa používa v spodnej bielizni, blúzkach, šatách a doplnkoch.

Modal 

Modal je mäkké a pohodlné umelé vlákno s vlastnosťami podobnými bavlne a elastanu. Je odolný a nekrčí sa. 

Polyester 

Polyester je veľmi odolné syntetické vlákno, ktoré sa nekrčí a nezmršťuje. Môže byť použitý samostatne alebo aj v kombinácii s prírodnými a chemickými látkami. Je lacný a rýchlo sa suší. 

Akryl 

Akryl je teplé, mäkké a pohodlné syntetické vlákno. Je veľmi odolný voči miernym a drsným klimatickým podmienkam. Často sa kombinuje s vlnou, aby získal väčšiu odolnosť.

Polyamid 

Polyamid je veľmi odolné a elastické syntetické vlákno, bežne známe ako nylon. Pri vysokých teplotách stráca tvar a neabsorbuje pot.

Elastan

Elastan je vlákno používané na dodanie pružnosti. Bežne je známy ako Lycra a kombinuje sa s inými vláknami. 

+ -

Prírodné látky

Prírodné vlákna sa nachádzajú v prírode. Sú rozdelené do dvoch skupín podľa toho, či sú rastlinného alebo živočíšneho pôvodu.

Ľan

Ľan je vlákno rastlinného pôvodu získané zo stonky ľanu siateho. Je to pevná, pružná, veľmi odolná a lesklá tkanina, ktorá absorbuje vlhkosť a pot. Má tendenciu sa ľahko pokrčiť.

Ramia

Ramia je biele vlákno rastlinného pôvodu s hodvábnym leskom. Jedná sa o jedno z najsilnejších a najtvrdších prírodných vlákien, ale má nízku elasticitu. Vlákno je podobné ľanu, no v porovnaní s ľanom sa ramia menej krčí. Dobre drží svoju farbu a je mäkký a odolný.

Bavlna

Bavlna je mäkké, elastické a odolné vlákno rastlinného pôvodu s vysokou schopnosťou absorbovať vlhkosť. Je to najčastejšie používané vlákno a má tendenciu sa ľahko pokrčiť.

Vlna

Vlna je mäkké a elastické vlákno živočíšneho pôvodu. V závislosti od vonkajšej teploty má dobrú tepelnú kapacitu absorbovať alebo odparovať vodu tým, že sa prispôsobuje zmenám telesnej teploty.

Hodváb

Hodváb je mäkká a lesklá tkanin, ktorú vyrábajú húsenice nočných motýľov, najčastejšie priadky morušovej. Je to vlákno najlepšej kvality a vzhľadu, je hodvábne a jemné na dotyk a má charakteristický lesk.